Någon som har testat olika lasertransferpapper för mörka tyger?
Hej! Jag är på jakt efter det bästa lasertransferpappret för mörka tyger och undrar om någon har testat olika varianter och kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag har läst runt lite och sett att det finns en uppsjö av olika märken och typer, men det är svårt att veta vilket man ska välja. Jag hittade en sida, https://folier.se/tryckakademin-epson/, där de har en kategori för lasertransfer och lasertransferpapper, men jag skulle gärna vilja höra vad folk har att säga om sina faktiska tester. Jag är främst intresserad av papper som ger bra färgåtergivning, tål tvätt och inte spricker efter ett par användningar. Vilka märken har ni haft bäst erfarenhet av? Är det någon skillnad på resultatet beroende på vilken typ av laserprinter man använder? Finns det några speciella inställningstips för att få bästa möjliga resultat vid tryck på mörka tyger?

En viktig detalj att tänka på när det gäller lasertransfer på mörka tyger är att pappret i princip lägger en film ovanpå tyget, till skillnad från sublimering där färgen går in i materialet. Detta innebär att trycket kan kännas lite stelt och att det är extra viktigt att följa tvättinstruktionerna noggrant för att det ska hålla så länge som möjligt. Hur bra färgåtergivningen blir beror också mycket på kvaliteten på tonern i din laserprinter.